Reklama/advertisment:
Aj vy sa čudujete, prečo oblečenie, ktoré si skúšate, vyzerá na vás úplne inak, ako na figuríne? Neraz znechutene vyzliekate overal, v ktorom vyzeráte ako jaternica. Figuríny sú však skvelým marketingovým ťahom. Takú postavu by chcela mať nejedna z nás. No tušili ste, čo sa za tým skrýva?
Reklama/advertisment:
Obchody nás vedia klamať na 1000 + 1 spôsobov. Školený personál vás presvedčí, že kaki sukňa, ktorá za dva mesiace vyjde z módy, naozaj lichotí vašej postave. Čo na tom, že po jej kúpe nikdy nebudete mať odvahu vytiahnuť ju zo skrine. A dokonalá postava figurín je na zaplakanie. A my, žienky frustrované, od nervov siahneme po ďalšej čokoládovej tyčinke.
Tento rok sa viaceré organizácie rozhodli bojovať za chorý ideál ženskej krásy, ktorý kladie za cieľ dokonalosti chorobnú vychudnutosť. Niektoré krajiny zakázali vstup na prehliadkové mólo modelkám s anorexiou. Cieľom tejto kampane je zachrániť životy dievčat a žien a ukázať, že krása miluje oblé krivky. Časy modelky Twiggy sú už chvalabohu dávno za nami.
Reklama/advertisment:
Reklama/advertisment:
Nedávny výskum však ukázal niečo naozaj zarážajúce:
Až 100 % ženských figurín má podváhu.
Aj vás pri tomto čísle zamrazilo? Čo to znamená? Že naozaj každá, každučičká figurína by v reálnom živote mala pravdepodobne problém s nechutenstvom, či chorobnou podváhou. Vedci však uskutočnili aj ďalší experiment. Asistentom predaja, ktorí netušili, že ide o výskum, kázali ohodnotiť figuríny bodmi od 1 do 11. Bod 1 ukazoval na štíhlosť a bod 11 na obezitu. Väčšina figurín získala počet 3, hoci keby sa premietli do reálnej podoby, trpeli by podváhou. Táto štúdia vyvolala novú vlnu diskusie. Naozaj sa chceme podobať na figuríny? Prispôsobí sa odevný priemysel skutočnému životu? Začne sa viac propagovať oblečenie, ktoré pristane “normálnemu človeku?” Veď ide neraz o zdravie našich blízkych. A chorobná vychudnutosť má od krásy skutočne ďaleko.